Κοινοποίηση:

Οικουμενικό Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως

και Νέας Ρώμης, κ. κ. Βαρθολομαίο

Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, κ. Ιερώνυμο

Ιεραρχία Εκκλησίας της Ελλάδος 

Θέμα: Αντίσταση στην πανδημία του κορωνοϊού αλλά όχι κατάργηση του ανθρώπου και της Δημοκρατίας

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Σας συγχαίρουμε, διότι πρώτα στον Έβρο και τώρα με τον κορωνοϊό πράξατε και πράττετε ορθά.

Θεωρώ αναγκαίο, ενόψει του αγνώστου μέλλοντος της παρούσας παγκόσμιας κατάστασης που ενδεχομένως αποδειχθεί πανδημία και αποδεκατίσει τον πληθυσμό της γης, κάτι που δυστυχώς πολλοί επιφανείς άνθρωποι, επιχειρηματίες, επιστήμονες και λοιποί, το παρουσιάζουν ως πράγμα λίαν χρήσιμο και ωφέλιμο για την οικολογική διάσωση του πλανήτη, να σας πω λίγες σκέψεις που μπορεί να είναι χρήσιμες σε εσάς και τους συνεργάτες σας.

Ωστόσο, πριν προχωρήσω, θέλω εξ αρχής να θέσω υπ’ όψιν σας την πολύ σοβαρή ανησυχία πως η ιστορία του κορωνοϊού μπορεί να αποδειχθεί το λάθος (;) του αιώνα που ενδεχομένως θα καταστρέψει την παγκόσμια οικονομία και θα οδηγήσει σε εγκαθίδρυση παγκόσμιου αστυνομικού κράτους.

Πολλοί επιστήμονες στην Ελλάδα και το εξωτερικό εκφράζουν σοβαρές αντιρρήσεις για το αν όντως πρόκειται περί πανδημίας ή εάν οι ιατρικές στατιστικές χρησιμοποιούνται εντελώς ανορθόδοξα. Και αυτό, διότι άλλες μορφές ιών έχουν στο παρελθόν προκαλέσει εκατονταπλάσιους θανάτους, κυρίως σε ευπαθείς ηλικιακές ομάδες πληθυσμού, αλλά ουδέποτε είχαμε τα μέτρα και την κινητοποίηση που τώρα έχουμε.

Όντως, παρατηρώντας κανείς τα στατιστικά δεδομένα θανάτων, οι θάνατοι από τον κορωνοϊό είναι στατιστικά ασήμαντοι μπροστά σε δεδομένα θανάτων από άλλες μορφές ασθενειών.

Όμως αυτό που ένας επιστήμονας θα διαπίστωνε ως σοβαρό έλλειμα της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας, είναι το γεγονός πως δεν έχει συσταθεί μια διευρυμένη επιστημονική ομάδα ειδικών επιστημόνων, όπως πρέπει να γίνεται σε καταστάσεις κρίσης, για να λαμβάνει αποφάσεις.

Οι σκέψεις αυτές μάς βάζουν σε σοβαρές ανησυχίες για το κατά πόσον είναι μόνον αυστηρά και αμερόληπτα επιστημονικά κριτήρια, είτε στην Ελλάδα είτε και αλλού, αυτά που οδηγούν στις αποφάσεις των κυβερνήσεων.

Είναι άξιο απορίας το γεγονός πως έχουν προϋπάρξει επίσημες υπουργικές αποφάσεις για μέτρα σε καιρό πανδημίας, όπως πχ. υποχρεωτικοί εμβολιασμοί, πολύ πριν έχουμε σημάδια πανδημίας. Εδώ τίθενται και ζητήματα νομικής δεοντολογίας την στιγμή που αίρονται τόσα μέτρα ατομικών ελευθεριών και μετακινούμαστε προς ένα αστυνομικό κράτος, ενώ στο όνομα της υγείας αίρονται βασικές αρχές της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων του πολίτη.

Όσον αφορά τα δρακόντεια μέτρα εγκλεισμού στα σπίτια όλων των Ελλήνων πολιτών την στιγμή που όλη την ημέρα επιτρέπεται, μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ), ομάδες μεταναστών να μπορούν να περιφέρονται ανενόχλητοι στις πόλεις, τίθεται επίσης ζήτημα ισοπολιτείας και ισονομίας.

Διότι μοιάζει σαν να τιμωρούμαστε επειδή τυχαίνει να είμαστε οι νόμιμοι πολίτες αυτής της χώρας.

Επιπλέον, τίθεται σοβαρό ζήτημα περί του γιατί δεν υπήρξε αρχικά μια αυστηρή οδηγία καραντίνας μόνο για τις ευπαθείς ομάδες, καθώς και για άτομα που έρχονται από χώρες υψηλού κινδύνου, όπου είχαμε έξαρση του εν λόγω ιού;

Γιατί περάσαμε κατ’ ευθείαν σε μέτρα για όλους του πολίτες ανεξαιρέτως, πριν δοκιμάσουμε να ελέγξουμε την ασθένεια και τους θανάτους των ευπαθών ομάδων; Το ερώτημα αυτό είναι εύλογο, διότι το ποσοστό θνησιμότητας ακόμη και στις ευπαθείς ομάδες είναι πολύ πιο κάτω από τα ποσοστά θνησιμότητας ευπαθών ομάδων από άλλες μορφές ιών.

Αντιλαμβάνεστε ότι τώρα φαίνεται πως η ομάδα στόχου είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες εξαιρουμένων των μεταναστών, και όχι το υποσύνολο ευπαθών κοινωνικών ομάδων που θα έπρεπε να προστάζονται μέσω ειδικών μέτρων.

Ακολούθως, δέχομαι την επικρατούσα σήμερα άποψη της Πολιτείας, πως έχουμε θανατηφόρο πανδημία λόγω κορωνοϊού και σας παρουσιάζω κάποιες επιστημονικές θέσεις και συμβουλές στην κατεύθυνση αυτή.

Ο αποκλεισμός όλων των πολιτών στα σπίτια των, στην περίπτωση που όντως υπάρχει θέμα πανδημίας και η αυστηρή απαγόρευση της κυκλοφορίας, ναι μεν είναι αναγκαία συνθήκη αλλά όχι και ικανή από μόνη της να λύσει το παρόν πρόβλημα. Είναι ένα αναγκαίο μέσο στον πόλεμο που διεξάγετε εσείς και οι συνεργάτες σας υπέρ της υγείας των Ελλήνων πολιτών, και σας ευχαριστούμε γι’ αυτό, όμως από μόνο του είναι λίαν ανεπαρκές.

Αφήνουμε τον εχθρό ανενόχλητο να περιφέρεται ανάμεσά μας και περιμένουμε πότε από κάποια χαραμάδα θα μας επισκεφθεί στο κρησφύγετό μας. Και αυτό, την στιγμή που αγνοούμε αν, έστω και παραμένοντας στα σπίτια μας, υπάρχουν μεταξύ μας φορείς του κορωνοϊού.

Δηλαδή, ο κορωνοϊός μπορεί να διαδίδεται έστω με αργότερους ρυθμούς, αλλά δεν παύει να μεταδίδεται. Άρα είμαστε υπόδουλοι στον ιό, δυνάμει ασθενείς, που βαθμιαία και σύντομα θα νοσήσουμε όλοι. Γι’ αυτό η συνθήκη αποκλεισμού του πληθυσμού είναι μεν αναγκαία αμυντική ενέργεια, δεν αρκεί όμως να μας προστατέψει, αν δεν προχωρήσουμε σε επιθετικές ενέργειες.

Άρα, ανάγκη μέγιστη και πρωταρχική είναι ο προληπτικός έλεγχος σύντομου χρόνου, όχι αργότερα από μια εβδομάδα, όλου του πληθυσμού, αρχίζοντας από τις ομάδες και τις περιοχές όπου έχουμε εμφανή παρουσία του ιού.

Ξεκινάμε δηλαδή και ελέγχουμε το άμεσο, αρχικά στενό και ακολούθως ευρύτερο περιβάλλον, όπου έχουμε εμφάνιση του ιού.

Αν σε μια γειτονιά ή σε μια πόλη έχουμε ένα κρούσμα φορέα που όμως δεν νοσεί ακόμη, ξεκινάμε να ελέγχουμε όλους τους ανθρώπους που έχουν έρθει σε σχέση άμεση ή έμμεση με τον φορέα του ιού. Αυτές τις ομάδες που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον φορέα σε κάθε περιοχή τις χαρακτηρίζουμε κόκκινες περιοχές και τις ελέγχουμε. Αυτό σε κάποιο βαθμό μπορεί να γίνεται και σήμερα, όχι όμως σε ένταση και σε έκταση.

Πρώτος στόχος πρώτος της Πολιτείας πρέπει να είναι ο έλεγχος εντός των επόμενων ημερών όλων των κόκκινων περιοχών γύρω από φορείς ή τόπους εμφάνισης του ιού, και ακολούθως να θέσουμε σε καραντίνα τους νέους φορείς που θα αποδειχθούν πως υπάρχουν.

Δεύτερο επίπεδο της επίθεσης εναντίον του ιού πρέπει να είναι ο προληπτικός έλεγχος όλων όσων εισέρχονται εντός Ελλάδος από χώρες όπως Ιταλία, Αγγλία, κλπ. που μαστίζονται από τον ιό. Παραδείγματος χάριν, αν έρθει ένας φοιτητής ή μια φοιτήτρια, ή όποιος άλλος, από χώρα υψηλής επικινδυνότητας, δεν αρκεί να τεθεί σε καραντίνα. Διότι αν είναι φορέας του ιού σαφώς θα τον μεταδώσει, έστω και με μικρότερη πιθανότητα, με όσες προφυλάξεις και αν λάβουν οι γύρω του.

Το ίδιο ισχύει και με τις αναγκαίες εξόδους μας για ψώνια ή ό,τι άλλο. Αν κάποιος είναι φορέας και το αγνοεί, δεν πρέπει να έρχεται σε συνάφεια με άλλους ανθρώπους. Γι’ αυτό τελικός και άμεσος στόχος της Πολιτείας πρέπει να είναι ο προληπτικός έλεγχος όλων των πολιτών.

Όμως ο προληπτικός έλεγχος απαιτεί επιπλέον δαπάνες. Για τον λόγο αυτό προτείνω να προχωρήσετε στην άμεση ίδρυση ενός εθνικού ταμείου για ιατρική προστασία των πολιτών, στο οποίο όλοι οι Έλληνες, και απ’ όλο τον κόσμο, θα μπορούν να καταθέτουν χρήματα. Και επειδή ενδεχομένως να υπάρχουν περιορισμοί για ευνόητους λόγους των Μνημονίων, αφού δυστυχώς είμαστε ακόμη χώρα υπό οικονομική κατοχή, το ταμείο αυτό ας το ιδρύσει η Εκκλησία της Ελλάδος. Έτσι, θα καλυφθούν άμεσα όλες οι δαπάνες αγοράς ιατρικού υλικού.

Για τον σκοπό αυτό και για να μην υπάρξει συνωστισμός στα Νοσοκομεία θα πρέπει να προχωρήσετε σε «επιστράτευση» όλων των μικροβιολογικών εργαστηρίων που έχουν το αναγκαίο επιστημονικό προσωπικό και μπορούν να πραγματοποιήσουν τον προληπτικό έλεγχο σε κάθε πόλη, σε κάθε προάστειο ή δήμο.

Πέραν αυτών των μέτρων, δεν θα ήταν υποτιμητικό για τους καθ’ όλα άξιους συνεργάτες σας η μίμηση της Ιταλίας, και η πρόσκληση στην Ελλάδα, ώστε να ενισχύσουν την προσπάθεια των Ελλήνων συναδέλφων των, επιστημόνων από την Κίνα και άλλες χώρες με μεγαλύτερη εμπειρία σε καταστάσεις επιδημιών καθώς και με εμπειρία στη χρήση θεραπευτικών μεθόδων μέσω φαρμάκων που έχουν δοκιμαστεί επιτυχώς στις χώρες των.

Επιπλέον, πέραν των έκτακτων αυτών μέτρων για την υγεία, η κυβέρνησή σας πρέπει επειγόντως να προνοήσει και να σχεδιάσει μέτρα και τρόπους ενίσχυσης και επανεκκίνησης της εθνικής οικονομίας και στήριξής της, παράλληλα με την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς και μέτρα αυτάρκειας ειδών πρώτης ανάγκης. Διότι είναι ενδεχόμενο να σωθεί ο κόσμος από τον κορωνοϊό και να αρχίσει να πεθαίνει είτε από την πείνα, είτε την κακή διατροφή, είτε από άλλες μορφές επιδημιών που θα προκύψουν από τα ίδια τα ακραία μέτρα αστυνόμευσης εναντίον του κορωνοϊού.

Επίσης, μπορεί να νικήσετε τον κορωνοϊό αλλά να χάσετε την μάχη με την εθνική οικονομία, ιδίως αν καταστραφεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. Στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει η κυβέρνησή σας να είναι έτοιμη να εκδώσει ελληνικό εθνικό νόμισμα, σε περίπτωση που επιδεινωθούν οι διεθνείς συνθήκες και η ΕΕ αδυνατεί να προστατέψει τα μέλη της από την χρεωκοπία και την απώλεια της εθνικής υποστάσεώς των.

Γενικότερα, θέλω να τονίσω το πολύ σημαντικό θέμα της Εθνικής Ανεξαρτησίας και της Δημοκρατικότητας της Ελληνικής Πολιτείας. Με τίποτε, δεν μπορεί μια πανδημία να αποτελέσει την αφορμή και το άλλοθι για την πλήρη κατάργηση της Συνταγματικότητας και της Δημοκρατικότητας. Με τίποτε η Ελλάδα δεν πρέπει να καταστεί μέρος ενός παγκόσμιου αστυνομικού κράτους, χάνοντας την δική της Εθνική της Υπόσταση και Εθνική Ταυτότητά της.

Έρχομαι, τέλος, στο επίμαχο θέμα της απαγόρευσης συμμετοχής μας σε ιερές ακολουθίες, ιδίως τώρα κατά την περίοδο της πνευματικής προετοιμασίας μας για το Πάσχα. Για τους ανθρώπους που έχουν ως θρησκεία των το εγώ των, το χρήμα, την δόξα, την ηδονή και την εξουσία επί των άλλων ανθρώπων, γι᾽ αυτούς η ανάγκη του Θεού είναι άνευ σημασίας, άχρηστη και ανύπαρκτη. Για όσους όμως έχουν ως πρώτη ανάγκη των το Εσύ, το ο Άλλος και το Εμείς, ακόμη-ακόμη, για εκείνους που έχουν ως πρώτη ανάγκη των την Αλήθεια, την Σοφία, την Αρετή, την Καλοσύνη, την Ομορφιά, την Ανθρωπιά και την όντως Δημοκρατία, γι᾽ αυτούς η μέγιστη και πρώτη ανάγκη των είναι ο Θεός.

Για εμάς δε τους Έλληνες, ο Θεός δεν είναι κάτι το αφηρημένο, ως το υπέρτατο όν και ως η ανώτερη δύναμη των φιλοσοφιών και των θρησκειών.

Από την μυθική μας ακόμη περίοδο, ο Θεός είναι πρόσωπο Ζων. Μετά τον Μύθο και την ποίηση δια της φιλοσοφίας, οι Έλληνες συνειδητοποιούν τον Λόγο ως πρόσωπο Θείο και Συμπαντικό που στηρίζει στο Είναι όλα τα όντα. Και όταν ο λαός μας συναντήθηκε με τον Χριστό τότε τον αναγνωρίσαμε ως τον Μόνο Αληθινό Και Σαρκωμένο Θεό Λόγο, τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο που σταυρώθηκε και αναστήθηκε για να αναστήσει όλους τους ανθρώπους.

Γι’ αυτό η ανάγκη της Ορθόδοξης Εκκλησίας και των Μυστηρίων της, όπως η ανάγκη του Χριστού, είναι ανώτερη και ισχυρότερη ακόμη και από την ζωή μας την ίδια. Γι’ αυτό η Θεία Λειτουργία και η Ανάσταση του Χριστού είναι το νόημα της ζωής μας, ατομικής και εθνικής.

Γνωρίζουμε ακόμη, πως οι ασθένειες και οι επιδημίες, φυσικές ή έστω ανθρωπογενών αιτιών, είναι μια ακραία και πικρή φανέρωση της άγνωστης, για τους πολλούς και ορθολογικά σκεπτόμενους, αγάπης του Θεού για το πλάσμα του, προκειμένου να το σώσει από πολύ μεγαλύτερο κακό απ’ αυτό του βιολογικού τέλους του, που είναι ο εγκλωβισμός και η παγίδευσή του στην περιοχή του οντολογικού μηδενός ως του σωματικού και ψυχικού θανάτου του.

Ακόμη, για εμάς τους πεπεισμένους από τους προγόνους μας, τους πατέρες μας και τις μητέρες μας, πως ο Χριστός είναι ο Όντως και Αληθινός Θεός και Μεσσίας του κόσμου, η Ανάσταση του Χριστού και ο εορτασμός της δεν είναι ασήμαντο αλλά πρωταρχικής σημασίας γεγονός. Είναι γεγονός παγκόσμιας και συμπαντικής σημασίας και όχι απλώς μια φολκλορική πολιτιστική εκδήλωση και εορτή.

Γι’ αυτό, ερίτιμε Πρωθυπουργέ της Ελλάδος, εάν και εσείς συμφωνείτε με τον τρόπο αυτό της ελληνικής και ρωμαίικης ψυχής, σας προτείνω δυο τρόπους όσον αφορά την επίλυση του σημαντικού αυτού για τον ελληνικό λαό ζητήματος, της τέλεσης των ιερών ακολουθιών ιδίως αυτήν την περίοδο της Σαρακοστής και του Πάσχα:

1. Πάγωμα του χρόνου και μετακίνηση του εκκλησιαστικού ημερολογίου. Αυτός ο τρόπος μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμος και σε άλλες διαδικασίες και λειτουργίες της πολιτείας και του κράτους. Όπως για παράδειγμα, πάγωμα κάθε διαδικασίας που αφορά το εθνικό χρέος. Μολονότι εδώ όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έχουν διαπράξει το μέγιστο έγκλημα των Μνημονίων εναντίον του ελληνικού λαού τα τελευταία δέκα χρόνια. Όμως αυτήν την στιγμή, που η χώρα ευρίσκεται σε κατάσταση πολιορκίας από τον κορωνοϊό δεν θέτουμε αυτό το ζήτημα.

Έτσι, όσον αφορά το εκκλησιαστικό ημερολόγιο, όλες οι μεγάλες ιερές ακολουθίες, όπως ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου, της Μεγάλης Εβδομάδος και της Αναστάσεως, αλλά και όλων των λοιπών εκκλησιαστικών εορτών, ας μεταφερθούν αμέσως μετά την παύση των μέτρων αποκλεισμού στα σπίτια μας.

2. Για την περίπτωση που ο κορωνοϊός συνεχίσει να εμμένει για πολύ καιρό ακόμη, αφού ακούμε πως μπορεί ο κύκλος του, αν δεν υπάρξουν νέες μορφές πανδημιών, να διαρκέσει ακόμη και ένα χρόνο:

Άνοιγμα των εκκλησιών βάσει όλων των αναγκαίων περιορισμών και της λήψης των μέτρων που ισχύουν για την λειτουργία του Στρατού, των Super Market, των τραπεζών, των αεροδρομίων, των δημοσίων υπηρεσιών, των ιδιωτικών εταιρειών και άλλων μορφών εργασίας.

Δηλαδή:

– Θερμομέτρηση στην είσοδο του ναού.

– Ικανή απόσταση των συμμετεχόντων στις ιερές ακολουθίες,

– χρήση μέτρων ατομικής προστασίας από όλους τους συμμετέχοντες, αλλά και

– υπαίθρια, και σε ανοικτούς χώρους, τέλεση των ιερών ακολουθιών, σε γήπεδα, πλατείες, κ.τ.ο.

Διότι η συμμετοχή του πιστού λαού, αλλά και όλου του λαού στις εκκλησιαστικές ακολουθίες είναι αναγκαία από πολλές απόψεις. Αναφέρω την πιο εύκολα κατανοητή σε ανθρώπους που δεν έχουν υπαρξιακή εκκλησιαστική εμπειρία.

Η καλή ψυχική κατάσταση είναι αναγκαία για την αποτελεσματική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος του ανθρώπου. Διότι η Θεία Λειτουργία, η Θεία Κοινωνία και οι ιερές ακολουθίες είναι, για όσους έχουν εκκλησιαστική εμπειρία του Χριστού, πηγή ζωής για τον πιστό λαό μας και αντοχής του και στα πιο δύσκολα γεγονότα που μπορεί να συμβούν στο προσεχές μέλλον.

Ακόμη, η ευεργεσία είναι μέγιστη, έστω και αφανώς, για όλο τον λαό και όλους τους ανθρώπους, ακόμη και για όσους αγνοούν τον Χριστό. Διότι τα μυστήρια της Εκκλησίας φέρουν θεϊκό αέρα που ευεργετεί όλη την ανθρωπότητα και όχι μόνο τους έχοντες συνείδηση του γεγονότος.

Αν τα μέτρα εγκλεισμού διαρκέσουν επί μακρόν τότε, θα αρχίσουν οι παράπλευρες απώλειες και απρόσμενες νοσηρές καταστάσεις, από αυτά, λόγω άσχημης ψυχολογίας των ανθρώπων.

Προσωπικά, είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως πέρα από τα πολύ σημαντικά και αναγκαία μέτρα της Πολιτείας, η παραδειγματική ταπείνωση του πρώτου πολίτη της χώρας, και η έμπρακτη πίστη του Πρωθυπουργού της Ελλάδος στον Θεάνθρωπο Χριστό, ως φωτεινό παράδειγμα προς όλο τον λαό, θα αναγκάσει τον Θεό να λύσει πιο γρήγορα την παιδαγωγία του, όχι μόνο στους Έλληνες αλλά και σε όλους τους ανθρώπους και λαούς που τώρα μαστίζονται από την πανδημία του κορωνοϊού. Αυτό, είναι ένα δικό σας προσωπικό και ωραίο άθλημα.

Ερίτιμε Πρωθυπουργέ της Ελλάδος,

Όλοι είμαστε ένοχοι ενώπιον του Θεού, διότι δεν αγαπούμε πραγματικά, ούτε τον Θεό ούτε τους ανθρώπους. Δεν ζούμε για τον Θεό και για τους συνανθρώπους μας, αλλά για το εν πτώσει και ασθενεία ιδιοτελές και νάρκισσο εγώ μας. Βεβαίως, ο Θεός δεν έχει ανάγκη τίποτε από εμάς. Απλά περιμένει ως όντως πατέρας μας, να του δώσουμε το δικαίωμα να δράσει σωτήρια και ευεργετικά στην ιστορία και να σταματήσουμε να δίνουμε δικαίωμα να δρουν στην ιστορία και στον κόσμο οι Εχθροί του Θεού και του ανθρώπου.

Ως επιστήμονας, μπορώ να σας βεβαιώσω πως η σύγχρονη θεωρητική επιστήμη, όπως η Πολυπλοκότητα, η Κβαντοθεωρία, η Πληροφορική, η Κβαντική Κοσμολογία, κλπ., μας δείχνει με πρωτοφανή για την παλαιά επιστήμη των προηγούμενων αιώνων τρόπο, πως τα αίτια των φυσικών συμβάντων σαφώς δεν είναι φυσικής τάξεως. Δηλαδή, ζούμε εντελώς μέσα στο διαρκές μυστήριο και θαύμα.

Αλλά και ως Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί είμαστε μάρτυρες της διαρκούς δράσης του Θεού μέσα στην Ιστορία, με κορυφαίο γεγονός την Σάρκωση και την Ανάσταση του Υιού και Λόγου του, αλλά και όλης της δράσης των Αγίων ανδρών και γυναικών, μιμητών του Θεανθρώπου Χριστού και όντως Σωτήρα του κόσμου.

Τέλος, κλείνοντας αυτήν την ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος, θέλω να επισημάνω ένα πολύ κρίσιμο γεγονός:

Πως στο όνομα των όποιων πανδημιών, δεν θα δεχθούμε με αστυνομικούς τρόπους αναγκαστικούς εμβολιασμούς που θα μας επιβληθούν εκ των άνω, με εμβόλια των οποίων την σύσταση αγνοούμε, ακόμη και αν πρόκειται για το «καλό μας».

Όπως επίσης, πως χάριν των πανδημιών και της προστασίας μας από αυτές, δεν θα δεχθούμε ταυτότητες νέας μορφής, που παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένα μας και, κυρίως, παραβιάζουν την Δημοκρατία και τα Δικαιώματα των Πολιτών έναντι όλων των μορφών εξουσίας.

Αυτά όλα είναι μείζονα ζητήματα Δημοκρατίας και πρέπει να αποφασίζονται σαφώς από τον ίδιο τον λαό μέσω δημοψηφισμάτων, και όχι από κάποια ιδιωτικά ιδρύματα και δεξαμενές σκέψης χωρίς δημοκρατική αναφορά στους πολίτες κάθε χώρας.

Διότι, χωρίς να θέλουμε να είμαστε συνωμοσιολόγοι, νοιώθουμε ωστόσο πολύ ύποπτα τα όσα ακούγονται γύρω μας. Κυρίως, το ότι άνθρωποι και ιδρύματα που δήθεν νοιάζονται να σώσουν τις ζωές συνανθρώπων των ενώ συγχρόνως ομιλούν ξεδιάντροπα για την ανάγκη μείωσης του ανθρώπινου πληθυσμού στην γη. Και δεν θέλω εδώ να μακρύνω τον λόγο για τους δήθεν επώνυμους φιλάνθρωπους που συγχρόνως προκαλούν τόσο ανθρώπινο πόνο, θάνατο και τόσο ανθρώπινο αίμα γύρω των, που βοά προς τον ουρανό, χάριν του κέρδους και της παγκόσμιας εξουσίας.

Εάν κάποιοι θεωρούν τους εαυτούς των δικαιωματικά ως αφέντες του κόσμου, εμείς ως Έλληνες οφείλουμε να υπενθυμίσουμε, για πολλοστή φορά, πως οι άνθρωποι και οι λαοί όλοι πάνω στην γη είναι ίσοι και όλοι ισότιμοι και πολύτιμοι.

Εμείς θεωρούμε πως κάθε ανθρώπινο πλάσμα, ανεξαρτήτως χρώματος, φυλής, έθνους, θρησκείας, κατάστασης, κ.ο.κ, που έρχεται στην ύπαρξη, δηλαδή από το μη Είναι περνά στο Είναι, είναι Εικόνα Θεία μοναδική και ανεπανάληπτη με αιώνια αξία, χάριν της οποίας αξίζει να κάνουμε χώρο, ώστε να μπορεί και αυτή να ζήσει μαζί μας. Και όχι να σχεδιάζουμε ξεδιάντροπα την μείωση του πληθυσμού της γης χάριν όλων των δήθεν οικολογικών απόψεων και θεωριών μας.

Γι’ αυτό καταδικάζουμε κάθε φιλοσοφία, πολιτική, οικονομία, θρησκεία και όποια άλλη αντίληψη, εθνικιστική ή διεθνιστική, που στο όνομα δήθεν του ανθρώπου μισεί τον άνθρωπο και τον καταδικάζει στη φτώχεια, στον πόλεμο, στην αδικία, στην εκμετάλλευση και εν τέλει στον θάνατο. Πάντοτε, δήθεν, για το καλό του.

Μολονότι δεν πρέπει να συνωμοσιολογούμε, συγχρόνως δεν μπορούμε να μην παρατηρούμε περίεργες και τυχαίες συμπτώσεις, κατά τις οποίες πραγματικά και ολέθρια γεγονότα, ακολουθούν μετά από την όποια μορφή προφητείας των, μέσα από την τέχνη και την λογοτεχνία. Ιδίως, το πλέον ολέθριο όλων, που αφορά την παγκόσμια αστυνόμευση και κολεκτιβοποίηση του πλανήτη.

Με τιμή,

Γιώργος Παύλος

Καθ. Φυσικής και Φιλοσοφίας ΔΠΘ